Vytauto Kontrimo seminaras „Mokytojo charizma – ar būtina ieškoti?”
Seminaras atidarė Alytaus miesto teatro projektą „Mažoji scena 2016”, kuris buvo skirtas pedagogams, edukatoriams bei smalsiems žmonėms. Šiuo projektu norime sudominti kultūros dalykais, siekiame skatinti ir plėsti teatro metodų taikymą edukaciniame procese, kelti Alytaus regione dirbančių pedagogų kvalifikaciją ir prisidėti prie jauno žmogaus harmoningos asmenybės ugdymo.
„Mokytojo charizma – ar būtina ieškoti?”, lektorius – aktorius ir LEU, šokio ir teatro katedros docentas Vytautas Kontrimas.
Kiekvienas prisimename savo mokytojus ir greitai galime papasakoti apie gerus ir blogus pavyzdžius. Apie pamokas kurios praeidavo greitai ir apie pamokas, kurių bandydavome išvengti…
Bet kuo gi pasižymėjo tie „gerieji” mokytojai? Kodėl jų vedamos pamokos iki šiol įstrigusios atmintyje? Galbūt jie norėjo pasidalinti tuo, kuo patys tikėjo? Galbūt žinojo kaip sudominti? O gal jie tiesiog ypatingai charizmatiški žmonės ir norėjosi su jais būti, jų klausyti ir iš jų mokytis?
Šiame seminare buvo kalbama apie mokytojo charizmą ir jos paieškas, stiprinimą. Charizma – gebėjimas veikti/daryti įtaką. Gal galvojate, jog tai įgimti gebėjimai? Taip. Bet juos galima ir išsiugdyti. Yra teatrinių žaidimų, kurios žaidžiant galime ištirti save ir surasti būdus, kaip tobulėti.
Seminaro metu kalbų buvo mažai. Praktiškai išbandėme užduotis, kurios lavina mokytojo komunikabilumą, laisvumą, empatijos jausmą, bei neverbalinės komunikacijos sugebėjimus. Žaidimas – geriausia forma mokytis, nes nėra jausmo jog mokomės.
Mokytojas – ne tik savo dalyko žinovas, bet jis ir aktorius, kasdieną stovintis scenoje prieš žiūrovus, nes klasė yra tarsi teatras ir pamoka tarsi spektaklis. Taigi mokytojui būtina mokėti komunikuoti.