TEATRAS

Sveiki atvykę į vienintelį profesionalų dramos teatrą Pietų Lietuvoje

Teatro vizija: Alytaus miesto teatras – atvira erdvė, atviras dialogas, atviras žmogus.

Teatro misija: skleisti teatro meną ir pristatyti jį visuomenei, sudaryti sąlygas kūrėjams bei atlikėjams, eiti į atvirą dialogą su žiūrovu, skatinant pilietiškumą, toleranciją, gerus socialinius santykius.

1988 m. Alytaus miesto savivaldybės ir kultūros darbuotojų iniciatyva nutarta Alytaus mieste kurti profesionalų teatrą. 1989 m. dirbti Alytuje pakviesti jauni režisieriai Dalia Kimantaitė ir Arvydas Kinderis. 1990 m. prie jų prisijungė Loreta Liausaitė. Pirmasis spektaklis pagal O. Milašiaus pasaką „Imperatorius Jonas Beširdis“ buvo pastatytas penkiaaukščio namo rūsyje, o premjera įvyko Kauno lėlių teatro festivalyje.

Pirmaisiais metais trupė neturėjo profesionalių aktorių, todėl režisieriai didelį dėmesį skyrė darbui studijoje. Čia buvo kviečiami dėstytojai iš Vilniaus ir Klaipėdos universitetų, Maskvos dailės teatro. Besiformuojančios trupės veikla buvo įvairiapusė: kuriami lėlių, choreografiniai, dramos spektakliai, rengiamos meninės akcijos, kūrybinės stovyklos. 1992 m. su teatro trupe pagal T. Suzuki metodiką dirbo aktorė, režisierė Vesta Grabštaitė, studijavusi Tadashi Suzuki dramos aktorių vaidybos metodą Japonijos vaidybos menų centre. 

1996 m. teatras-studija persikėlė į naujas patalpas
ir tapo Alytaus miesto teatru.

1999 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje Alytaus miesto teatrui buvo surinktas aktorių kursas, o 2003 m. teatro trupę papildė 9 profesionalūs aktoriai. Alytaus miesto teatras aktyviai gastroliuoja Lietuvoje, nuo pat įsikūrimo bendradarbiaujama su užsienio teatrais (Švedijos Treleborgo teatro trupe 1993–1994 m.), dalyvauta tarptautiniuose festivaliuose, mokymuose Suomijoje, Švedijoje („Baltic Jubilee“), Lenkijoje („Set“). 2002 m. režisierė Dalia Kimantaitė stažavosi Maskvos K. Stanislavskio akademinėje dailės teatro studijoje. 2002 m. Alytaus miesto teatras tapo tarptautinės teatrų vaikams ir jaunimui asociacijos ASSITEJ nariu. Prie šiuolaikinių scenos menų tarptautinio tinklo IETM (Informal European Theatre Meeting) prisijungė  2016 m.

2003 m. VO teatro bendrija „Apartė“ ir teatras vykdė edukacinę programą-renginių ciklą mokiniams „Europos teatro raida“ (paskaitos, praktikumai, spektakliai), skirtą Europos teatro ištakoms, jo žymiausiems periodams. 2004 ir 2007 m. kartu su Lietuvos teatrų vaikams ir jaunimui asociacija organizuotas Nacionalinis teatrų vaikams ir jaunimui festivalis „Asitežas“2007 m. rudenį Alytaus miesto teatras organizavo nacionalinės dramaturgijos festivalį, skirtą V. Krėvės 125 gimimo metinėms.

Profesionalių teatrų festivalis išaugo į didžiausią rudens kultūros ir meno įvykį Dzūkijos sostinėje!

Profesionalių teatrų festivalis Alytuje atrado savo vietą ne tik kaip elementas, skirtas linksminti ir kelti rudeninę nuotaiką, bet ir prabudinantis publikos poreikį kultūrai, sugrąžinantis komedijai jos tikrąją – kritinę – vertę. Festivalyje pristatomos komedijos bei jai artimo žanro spektakliai žadina žiūrovą atpalaiduojančiam ir tuo pačiu susimąstyti skatinančiam juokui. Nuo 2012 m. festivalis įgauna kūrybinį pagreitį.

 2014 m. pirmą kartą svečių teisėmis festivalyje „Tegyvuoja komedija!“ dalyvauja svečiai iš užsienio. Žiūrovams prisistato Baltstogės (Lenkija) ir jevgenijaus Korniago (Baltarusija) teatrai.

2015 m. festivalis prasiplečia. Pirmą kartą surengtas nacionalinis jaunųjų dramaturgų konkursas. Festivalio metu išrenkama geriausia komedijinė pjesė. kasmet festivalis pritraukia vis didesnį būrį teatro mylėtojų.

2016 m.  ypatingas dėmesys buvo skirtas meninės raiškos formų įvairovei, skirtingų kūrėjų požiūriui į komediją kaip žanrą. Festivalio pprograma prasiplėtė, tarp dramos kūrinių atsirado šokio bei muzikos scenospastatymai, užsienio atlikėjų gatvės pasirodymai.  Įvairialypė programa padiktavo 5-ojo festivalio šūkį „Lankstyk kitaip“.

2017 m. „Tegyvuoja komedija!“ mirė – tegyvuoja COM•MEDIA, taip apie pokyčius paskelbė Alytaus miesto teatras. Festivalis pakeitė savo pavadinimą, tačiau išlaikė esmę ir pasipildė naujų požiūrių ir pažinčių kupina pirmąja naktimi teatre COM•MOON•A. Kartu su patekėjusiu mėnuliu, 12 valandų trunkanti naktinė teatrinių įvykių sesija nuvedė žiūrovą į žinomas ir visai nepažįstamas teatro erdves. Vienintelė Baltijos šalyse COM•MOON•A sulaukė ypatingo jaunojo žiūrovo dėmesio. Nauja forma ir turinys, šalia dvi savaites trunkančio tradicinio teatro festivalio, buvo itin progresyvus proveržis.

2018 m.  profesionalių teatrų festivalis COM•MEDIA dar labiau plečiasi ir ieško kelio į žiūrovo širdis. Konkursinę programą šalia Lietuvos teatrų papildo svečiai iš Suomijos, Gruzijos, Rusijos. Antroji teatrinių įvykių sesija COM•MOON•A aprėpia dar platesnes teatro erdves ir leidžia žiūrovams pakliūti į paslaptingus teatro rūsius. Per vieną naktį įvyksta per 30 renginių, kuriuos pristato Lietuvos, Škotijos, Rumunijos menininkai. Pirmą kartą festivalio padangėje sužimba COM•@. Tai mažiesiems žiūrovams skirta teatrinė popietė. Naujai užgimusi COM•@ priartės prie vaikų širdžių ir, lyg prie Saulės, išskleidusi savo uodegą ateityje išaugs į kelias dienas trunkančią teatrinių įvykių kupiną festivalio programą vaikams.  

2019 m. Tarptautinis teatrų festivalis 2019 metais ypač prasiplėtė. Kiekvieną rudens mėnesį žiūrovų laukė vis kita festivalio dalis. Rugsėjo 21 dieną startavo naktinė teatrinių įvykių sesija COM•MOON•A, kuri kvietė visus, norinčius pajusti aštresnį teatrinio gyvenimo skonį. Įvairiose teatro erdvėse, nuo rūsio iki stogo vyko septyni spektakliai (Olandija, Didžioji Britanija, Lietuva), penkios kūrybinės dirbtuvės, trys ir du kino filmai.

Spalis buvo skirtas vaikams. Tarptautinio teatrų festivalio programa vaikams COM•@ išaugo į tris dienas ir kvietė mažuosius teatro žiūrovus į spektaklius bei kūrybinės dirbtuvės. 2019 metais po spektaklių pirmą kartą buvo rengiami apskritojo stalo pokalbiai „Apskrita COM•@“, kurie kvietė į diskusiją su aktoriais ir režisieriais.

Lapkričio 8 -24 dienomis žiūrovams buvo pristatoma itin dosni ir kokybiška COM•MEDIA programa. Festivalis pristatė bene geriausius Lietuvos teatruose sukurtus spektaklius bei svečius iš Meksikos, Estijos, Rumunijos, Danijos. Pirmą kartą festivalyje lankėsi svečių bei tarptautinių festivalių organizatorių, teatrų vadovų ir režisierių iš Sakartvelo, Irano, Vokietijos, Vengrijos, Baltarusijos, Ukrainos, Rusijos, Serbijos.

2020 m. tarptautinis teatrų festivalis COM•MEDIA persikėlė į virtualią erdvę, spektakliai buvo rodomi nuotoliniu būdu, po jų vyko virtualios diskusijos.

Festivalis, net ir sudėtingomis sąlygomis išlaikė tarptautiškumą. Per dvi savaites buvo parodyta 10 spektaklių. Tarp lietuviškos teatrų programos  – neseniai Alytaus miesto teatre puikų spektaklį „Marytė“ sukūrusio režisieriaus Stas Zhyrkov spektaklis, kurį festivalio žiūrovams pristatė teatras iš Kijevo „Golden gates“  (Ukraina). Festivalis sulaukė žiūrovų iš Kipro, Didžiosios Britanijos, Ukrainos.

Nors ir be labai laukiamo subtilaus baigiamojo  geriausių pjesių skaitymų vakaro, VI respublikinis dramaturgų konkursas buvo įdomus ir sklandus. Įvairią kūrybinę patirtį turintys autoriai iš įvairių Lietuvos miestų pateikė beveik dvi dešimtis komedijinio žanro kūrinių. Juos vertino profesionalų komisija: teatrologė, teatro kritikė Ingrida Ragelskienė, režisieriai  Albertas Vidžiūnas, Arvydas Kinderis,  Alma Purvinytė,  prozininkas, dramaturgas, libretistas, eseistas Herkus Kunčius. Komisijos sprendimu pirmoji vieta skirta Kristinai Kulinič už pjesę „Tikslai ir uždaviniai“, antroji vieta atiteko pjesės „Poeto mirtis“ autoriui Orestui Razumui, trečia vieta skirta Augustei Jasiulytei už pjesę „Mėžinys“. Nuglėtojamas bus įteikti piniginiai prizai.

Pirmą kartą šiemet festivalio COM•MEDIA programa pasipildė nauju – teatrinio plakato – konkursu. Lietuvos teatrai bei pavieniai autoriai pateikė 16 plakatų. Specialioje komisijoje dirbo dailininkai Neringa Keršulytė, Gintarė Markevičienė, Arūnas Vaitkus, dizainerė Vaidilutė Gailienė ir režisierius Arvydas Lebeliūnas. Pirmojo teatrinio plakato konkurso nugalėtoju buvo išrinktas Pauliui Burakas– jo sukurti plakatai įvertinti ir komisijos, ir publikos.